Swatch, cel mai mare producator de ceasuri elvetiene, are planuri ambitioase pentru piata de smartwatch-uri. Cunoscutul producator intentioneaza sa isi dezvolte propriul sistem de operare care ar trebuii sa fie vazut la sfarsitul anului 2018 pe un brand nou de ceasuri inteligente.
Directorul general de la Swatch, Nick Hayek, a dezvaluit faptul ca noul ceas se va afla sub brand-ul Tissot, care este o filiala a corporatiei. Gigantul elvetian vrea prin aceasta miscare sa ii detroneze pe Apple Watch si pe ceasurile cu Android Wear, profitand de partea la care niciun smartwatch la momentul actual nu exceleaza, si anume, durata de viata a bateriei. Potrivit lui Hayek, noul sistem de operare va avea nevoie de mai putina energie si va proteja datele mai bine.
Avand in vedere ca aceste afirmatii vin de unul dintre cei mai apreciati producatori de ceasuri de pe planeta, putem spune, la prima vedere, ca este un proiect convingator. Doar ca data de lansare a noului OS, finele anului 2018, ar putea fi destul de prost aleasa, avand in vedere ca pana atunci durata de viata a bateriei de pe ceasurile competitorilor ar putea fi dezvoltata semnificativ, iar daca e sa ne luam dupa analistul industriei ceasurilor de lux, Luca Solca, venirea cu un sistem de operare complet nou pentru ceasuri ar putea sa nu fie o idee buna:
„Nu sunt convins. Oamenii folosesc smartwatch-urile asteptandu-se sa aiba pe un ceas aceleasi aplicatii disponibile si pe telefonul mobil. Un sistem de operare propriu nu ar putea indeplinii aceasta dorinta utilizatorilor.”
Cu toate acestea, Swatch ar putea fi in masura sa abordeze aceasta problema, deoarece compania este gata sa ofere sistemul de operare pentru toti dezvoltatorii. Hayek a mai dezvaluit si faptul ca firma a primit pana in prezent aproximativ 100 de cereri pentru mai multe informatii, jumatate dintre acestea provenind de la mici intreprinderi din Silicon Valley, care nu doresc sa se bazeze pe Android sau ios.